25 December 2010

rajin rajin

hari ni dalam sejarah aku ttbe rajin nak buat brownies! yehaaaa. nasib baik jadi. and sedap lah jugak. tak sia2 aku menghabiskan masa selama 30minit untuk membuat brownies. haha. sekejap kan? sbb aku guna tepung yg da siap dah. cuma letak telur 3biji, air 70g and minyak sayuran 250g kot. gaul je lah guna mixer yg ada tu. haha. aku ni bukan lah pandai sgt masak2 and buat kek ke pape je lah. tapi sbb sikap ingin mencuba dan tangan gatal sebenarnya g beli tepung siap tu, takan tak buat kan? membazir itu amalan syaitan. kan kan? lagipun mama asyik bising je bila nak buat brownies tu, aku pun buat lah dgn suka hatinya! hee. sambil2 tgk tv boley makan2. abg aku pun laju je makan. entah sejak bila dia suka makan kek. setau aku, dia tak suka makan manis2. hee. pape je lah.


pape pon, aku sgt berbangga dgn cubaan aku membuat brownies. harap lepas nih aku dapat belajar buat kek coklat! favourite aku tu. hehe. antara kek coklat yang sedap pernah aku rasa adalah kek kak farah,dayah n nina buat! best la. hee.


tapi tiba2 nynie ckp kat mama : ma, kenapa kek akak buat tu keras? aku pun jawab : weyh, tak pna makan brownies ke? brownies mmg keras lah dodol. cepuk kau karang. haha nynie : mane la tau. tak penah makan. laa, kesian adik aku nih. haha. rase mcm nak sumbat sume brownies tu kat dlm mulut dia! hee.

ni tak masak lagi

dalam oven pon nak amek
wootwoot

Aku guna tepung ni lah :D

*gemuk lah aku lepas nih. byk makan makanan manis. hee :D

4 comments:

ena said...

jadi kaa?
dh bole kawen lah gini :D hee

meerapieka said...

haha jadi lahh
tgk dalam oven tu. kan lawa je naik.. haha

yuyum & zeera said...

haha..abg awk tu suke mkn sejak kak zeera asek ngidam secret recipe jek... :)
btw, tahniah dek.. t leh kite share2 recipe ye

meerapieka said...

hehe. okay akak. jgn risau :D
hee. patut lah balik jb je jd mokmok haha