26 June 2011

jalinan bestari

salam. hai! hehe. mmg da bersarang la blog aku nih.. tp nk buat cmne. busy sgt2 n malas tu sbbnye tak update blog. ha, seminggu sudah pon berlalu program jalinan mesra ni. tp bnde ni meninggalkn byk kenangan manis kat aku. thanks sgt2 kat ebieyt, ain , pka n sape2 je la yg pilih aku utk jd fasi. btw, ena razib, jgn sedih eh awk tak dpt jd fasi, awk tetap dpt jd crew n join kitaorg. lgpon adik angkat org ngn eyda, adik angkat awk jugak :)

ok, program yg berlangsung selama 3 hari 2 mlm tu sgt memenatkn tapi happy. aku dpat sorg je adik angkat. de yg dpt due. name adik angkat aku, Siti Farhanah binti Abd. Razak. dia ni antara pelajar cemerlang kat skola. slalu dpt 5a. tapi.. ade satu je kekurangan kt dia. and cikgu2 dia sgt berharap agar kitaorg dpt ubah dia. n sbb dia adik angkat aku, aku memainkan peranan agak lebih utk mengubah dia.

fana dia mmg nmpak okay, tapi dia pendiam sgt2.. sejak drjah 1 dia mmg tak byk ckp, suka sendirian n takde kwn baik. mase aku dgr tu agak terkejut gak la.. aku tak sangka de jugak org yg mcm fana. Ya Allah, sumpah ni la 1st time berhadapan dgn org cmgni. aku mcm nk nges gak sbnrnye bila eybit ckp cg dia mengharapkn sgt dpt ubah dia. ye la,, aku bkn de pengalaman sgt dlm nk handle bnde2 cmgni. Alhamdulillah kwn2 fasi yg lain byk membantu aku. kitaorg same2 try utk berbual dgn fana walaupon nmpk sgt reaksi dia yg mmg tak suka n tak nak dga org ckp pe. hm,, bnde ni mmg btl2 mengajar aku erti kesabaran. n aku beterusan bercakap ngn dia..

n mlm terakhir kitaorg bersama, fana sikit2 menunjukkn perubahan dia. lagi2 bila dia sendiri berjanji utk mencari kawan dan bergaul dgn sume org. aku agak happy jugak la.. mase dia ajak aku g toilet, dia byk ckp ngn aku. haha. sukanya.. kalau boley time jugak aku nk bgtau kat sume fasi. tapi mlm tu ade sesi nges2. tapi dia tak nges pon., aku yg nges lebih2. hehe. and malam tu aku mmg berharap sgt yg dia akn berubah.. tapi.. esk pg bgn dia tetap mcm biase. n aku pon tetap buat cm biase, cuba utk membuatkn dia bersuara. and smpai mase dia nk balik, aku bg dia bantal bintang yg aku beli kat mines. bntal aku bg tu sbgai tnda ingatan dia kat aku.. mase diorg balik aku nges.. aku sedih bkn sbb ape.. adik2 lain sume nges nk tinggalkn akak n abg diorg,, tapi aku...... hurm.. tacing sgt.. sekurang2nye adik eyda msg dia jugak..tkpe la..

seminggu dah berlalu aku still tak dpt pape khbar dari adik aku. yes, aku jeles bila bce kat Group jalinan bestari, adik2 dirg call ckp rindu laa n sume2.. aku hnye senyum je.. tapi semalam mase aku jln ngn mr.hand ttbe aku dpt msg. Msg daripd Fana! ye, fana msg aku. hehe. aku terus senyum mcm pe n bg mr.hand bce msg tu. mr.hand ckp, ha tgk la.. dia mst akan msg jugak. hehe.. thnks fana. :) walaupon akak bkn la akak yg terbaik, tapi akak cuba jadi yg terbaik. :)

adik2 baru smpai


majlis penutup

Adik2 perempuan

adik2 lelaki

Fasi yg hot haha :p

crew..

cikgu2 skola mengkuang

we!


love <3

tu la Fana

Abg Long!

di depan Masjid Besi

Bendahara Tun Perak


btw, aku rindu ah kat abg long.. sumpah dia genius sgt2!


thanks a lot kepada sume yg terlibat dlm program nih.. >< sy sgt happy dpt join n semoga kita dpt bersama lagi :) kenangan manis sem3 nih!


*jom g Triang Pahang! :)

No comments: